2.17.2010

PRAYER ( PREGÀRIA )




Publicat al diari EL PUNT.


La intervenció del president Zapatero al National Breakfast Prayer, a Washington D.C., al qual vaig assistir convidat pels senadors Amy Klobuchar i Johnny Isakson, va ser positiu tant per l'oportunitat de projecció per a la política exterior d'Espanya com pel contingut dels discursos propis d'un acte polític de primera magnitud que van pronunciar el nostre president, el president Obama i la secretària d'Estat Hillary Clinton –especialment brillant–. Zapatero va agradar amb un discurs carregat de raons a favor de la defensa dels principis i valors de l'actuació política, de la multiculturalitat, de la integració, la solidaritat, la tolerància i la llibertat. Desafortunadament, el dijous de Washington va coincidir amb una sacsejada intensa a les borses i amb una campanya d'erosió de la fiabilitat de l'economia espanyola per afrontar la crisi per part d'alguns mitjans internacionals. La línia editorial del Financial Times i la del seu corresponsal a Madrid, Victor Mallet, fa temps que s'han posicionat en una dinàmica de crítica permanent al govern de l'Estat. Prefiguren, el Financial i Mallet, un clima d'incertesa al nostre país i a d'altres, equiparen les seves economies a la que domina la profunda crisi de Grècia i qüestionen la seguretat a la zona euro, de la qual no en forma part la lliura esterlina. Aquesta línia crítica ha trobat continuïtat en un editorial del New York Times i a Le Monde Economie. La ràpida reacció de la vicepresidenta Elena Salgado i del secretari d'Estat d'Economia, José Manuel Campa, en la visita a Londres a fi de reforçar la confiança dels mercats i dels inversors, ha estat oportuna. Convindria fer memòria que Salgado presideix aquest semestre l'Ecofin, l'organisme que supervisa les finances públiques dels països de la Unió i elabora un pla d'ajuda a Grècia.

Les amenaces de la crisi obliguen a engegar iniciatives amb urgència. Malgrat que anem abandonant la situació de rescissió econòmica i que l'endeutament públic és assumible, els indicadors econòmics i els anuncis pel govern de l'Estat sobre la necessitat d'aplicar reformes ho fan molt recomanable.

No sé si l'encertava aquell consell matern que deia: «Pregar no sé si és útil, però no fa mal.» Jo sempre he preferit confiar en les persones i en les polítiques públiques. La situació econòmica requereix valentia, autoritat i decisions en el marc d'un espai de diàleg raonable i de pacte polític i social. Tinc plena confiança en el govern al qual dono suport a través del grup parlamentari; en les capacitats de lideratge del president del govern i en les que tenim com a país. I que sigui benvinguda la pregària o la reflexió, especialment si ve formulada per Zapatero, Obama o Clinton.

5 comentarios:

Jesus Benito dijo...

Me perdonais pero al desconocer el catalan no puedo comentar nada sobre esta plegaria. Pero si puedo hablar y comentar de asuntos que creo que mas nos interesan a los españoles. La crisis, la dichosa crisis, la que ha empobrecido a medio España y enriquecido a la otra media, la formada por politicos de todas las clase, constructores, banqueros y la ingente cantidad de asesores y demas chupopteros.
Espero que en las proximas elecciones les demos su merecido tanto a los actuales como a los que piden paso. Ninguno se merecen un voto de los españoles.
Y si quereis dar un minimo de ejemplo a los españoles os ruego veais este video y lo comenteis en el congresos de los diputados. Seguro que teneis mucho tiempo.
saludos
o de Rajoy es ya de risa. No se como no le han puesto ya de patitas en la calle. Pero lo vuestro es de risa. Ayer no oi ni una propuesta concreta sobre como salir de la crisis. Cuanto nos cuestan las comisiones? Se cobra por formar parte de ellas? ¿Les sobra a los ministros tanto tiempo que se pueden permitir el lujo de estar en tropecientos sitios a la vez? No lo creo, como tampoco creemos los españoles que tengais ni zorra idea de como salir de esta crisis. Estamos pagando la dejadez de gobiernos anteriores y actuales que no pusieron en su sitio a constructoras y bancos. De acuerdo que la crisis nos hubiera afectado, pero no tan intensamnete como ha sido. El boom de la construcion nos lleno España de emigrantes que ahora no sabemos que hacer con ellos. estos emigrantes y lo digo en el buen sentido de la palabra, nos han colapsado hospitales, escuelas, oficinas de paro y traido muchos problemas de convivencia, especialmente los arabes.¿Se imaginan Uds España sin estos cuatro millones de emigrantes? ¿tendriamos los problemas actuales? Y que conste que no les culpo a ellos, les culpo a Uds y empresas por conducirnos a este estado.
Aprovecho la ocasion para enviarle este video que espero lo vean en familia y con amigos y nos comente en este blog lo que les parece lo que pensamos los españoles sobre los politicos en general.
http://www.youtube.com/watch?v=P-ExwVrAhMg

Anónimo dijo...

Dear Elsie,

For long time I use this free software: [url=http://www.freeflvtomp3converter.com]FLV to MP3 free converter[/url].

FLV to MP3 free converter is a free YouTube, MegaVideo, Google Video and similar video sites to MP3 Converter and allows you to convert a video to MP3 file.

This software is fast, free, and requires no signup. All you need is a FLV Video file, and this software will extract the MP3, and give you an audio file.

So you are able to listen to your favorite YouTube tracks on every MP3 player.

You can download it for free at [url=http://www.freeflvtomp3converter.com]www.freeflvtomp3converter.com[/url].

I hope this help you.

Anónimo dijo...

llegir tot el bloc, bastant bo

Anónimo dijo...

I'm Glad i found this blog.Added alex-saez.blogspot.com to my bookmark!

Penis Enlargement Pills dijo...

I recently came across your blog and have been reading along. I think I will leave my first comment. I don’t know what to say except that I have enjoyed reading. Nice blog. I will keep visiting this blog very often...